Iniciem la tercera avaluació amb la mirada ja al final de curs. Encara queden conceptes per treballar i moltes coses- segur- per repassar. És el problema de les llengües, sembla que no acabem mai els temaris!
Però anem per feina.
Segons el DGLC "coherència [del ll. cohaerentia, íd.]
f 1 Connexió i absència de contradicció entre les parts d'un argument, d'una doctrina, d'una obra, etc., considerats com una totalitat.
2 Actuació d'acord amb el pensament.
3 ESTAD Grau de plausibilitat entre uns fets observats i una teoria que pretén d'explicar-los.
4 FÍS Cohesió.
5 LING Propietat del text que el fa interpretable i que es basa en una articulació estructurada de la informació.
6 ÒPT Propietat dels fenòmens ondulatoris òptics que consisteix en la constància al llarg del temps de la diferència de fase entre els components monocromàtics d'un grup d'ones, la qual cosa té per conseqüència la producció d'interferències."
Per nosaltres un text és coherent si adopta una estructura comprensible i no cau en contradiccions. I , a més, també està d'acord amb la realitat externa que reflecteix.
A més del treball plantejat a classe, podeu ampliar la pràctica amb les activitats autocorrectives proposades als Itineraris d'aprenentatge. Us propose la 10 i l'11, i que comenteu el resultat a sota.
Acabe de fer els exercicis 10 i 11. Estan bé, però a l'exercici 10 no et corregeix la puntuació.
ResponEliminaGràcies, Violeta, ho tindre en compte per la pròxima vegada.
EliminaAnna acabe de fer les dues activitats, m'han paregut interesants encara que la primera m'ha costat una mica.
ResponEliminaHe fet les activitats i he trobat la primera una mica dificil.
ResponEliminaHe fet les actititats. La segona m'ha semblat més fàcil que la primera.
ResponEliminaAcabe de fer les activitats :) Cal que te les enviem per correu?
ResponElimina