Bloc de treball de l'assignatura de Valencià de 2n de BAT



dilluns, 21 de març del 2011

Dia Mundial de la Poesia

Miquel Martí i Pol (1929-2003),
Si nosaltres callem, qui parlarà?
És cert que val ben poc la nostra veu.
Som gent de poca empenta,
massa frívols i tot perquè ens escoltin.
Tanmateix allò que resta
de més pur en nosaltres
val tant -ho sabem bé- com el neguit
de qualsevol hereu d'aquest insigne
llinatge de vençuts.
                           Cal que insistim,
com qui pidola, si voleu, davant
de cent portes barrades.
  
Del poemari La fàbrica (1972),

1 comentari:

  1. m ha agrada molt aquest poeta,i aquesta poesia, entre altres..de miquel martí i pol. mira aquesta,es molt bonica es diu:amor em plau la teua veu tan fina.I diu així:


    Amor, em plau la teva veu tan fina
    i el teu mirar sorprès, interrogant,
    quan la tendra duresa de la sina
    m’endolceix la duresa de les mans.
    Em plau saber-te vora meu, quieta,
    i llegir-te en els llavis el desig,
    i veure’t tremolosa, insatisfeta,
    si malmet el silenci algun trepig.
    Perquè un gust nou, que encisa i que perdura,
    s’ha arrecerat al teu posat incert
    i ets picant com la fruita poc madura
    quan jugues amb els ulls a no ser pura,
    amb els ulls tan intensament oberts.

    ResponElimina