Propietat del text que permet presentar els textos ben articulats i que les paraules i les oracions estiguen connectades entre si. Assegura la coherència d'un discurs i estructura el text.
Recursos
lèxics: Els mots que entren en relació poden referir‐se a un mateix objecte (el gos... aquest animal...) o a objectes
diferents, però que mantenen una certa relació en el significat (el gos... el gat... el canari...).
mecanismes de cohesió lèxica
- La repetició de mots.
- La sinonímia. (sinònims de diccionari (ruc/burro)/ noms o SN que funcionen com a sinònims dins del text)
- La hiperonímia i la hiponímia.
- Els mots generals o proformes.
- Les relacions de contrast.
- Camps lèxics, camps semàntics i camps conceptuals
gramaticals.(Que veurem un altre dia.)
Per tal d'anar treballant, podeu anar als Quaderns virtuals i fer alguns dels exercicis de sinònims i pronoms que us proposen. Com sempre, si els feu deixeu un apunt als comentaris amb la valoració sobre la dificultat i finalitat de l'enllaç.
Activitat d'hipònims i hiperònims
Antònims: nivell d'ESO, però...
no he donat una amb les anàfores..
ResponEliminatan sols he acertat els hiperònims
ResponEliminaSort de l'humor! Haurem de seguir "currant"
ResponEliminaNo tinc clara l'anàfora el.líptica. A més, la correcció no m'ha funcionat
ResponEliminaL'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaL'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaHe estat practicant els exercicis i els que millor m'han eixit són els d'hiperònims i hipònims
ResponEliminaJo no he pogut fer-los perque em posa no se que de Java, que l'actualitze, i l'intente però no em deixa...
ResponEliminaLes anàfores no les tinc massa clares... Ara vorem l'examen...
ResponElimina