No podem ignorar la importància i conseqüències que generen les xarxes socials en el món. El 80% dels cibernautes està adherit a un xarxa social i queda demostrat perquè de les 3 webs més visitades d'Internet (Google, Facebook i YouTube respectivament) 2 són xarxes socials. Tan importants són que preferim llegir el nostre mur a llegir les noticies i la gent que mai aprendrà a usar l'ordinador i Internet han après a usar una xarxa social!(exemple: ma mare i mon pare). Les empreses s'han adonat d'aquest paradigma i han vist en les xarxes una font de comunicació i propaganda gratuïta amb el client
A Espanya el camí que seguim no és diferent a la resta del mont; en nostra xarxa de les 4 primeres webs més visitades, 3 són xarxes socials (Tuenti, Facebook i Twitter) i dediquem diàriament 80 minuts a Tuenti que és la dominant a Espanya (exceptuant Catalunya on predomina Facebook). Ara us contaré algunes cuses de les xarxes més importants a Espanya (o les que a la mi m'han paregut).
Facebook: va ser creada per Marc Zuckerberg per compartir informació en la universitat de Harvard però per petició popular va tindre que deixar als universitaris agregar gent que no fora de la universitat. Al veure que la xarxa era rentable Zuckerberg i inversors van traduir-la i la van portar a altres països. Set anys després del seu llançament te traducció a 70 idiomes i 500 milions de usuaris!
Quan hi ha tanta gent hi ha addició, de manera que ha sorgit FAD, desordre de addicció a Facebook, i no cal dir que on hi ha addició hi ha diners. Tota aquesta gent ha convertit Facebook en un empresa valorada, segon The Nova York Times, en 50 bilions de dòlars, i és que no és poca la maquinària necessària per fer servir Facebook, en total seixanta mil servidors i en augment per suportar els 250 milions (de mitja) de usuaris que és connecten diàriament.
Amb tot, Facebook és un pàgina extraordinàriament útil en l'àmbit social però també és un ferramenta útil per a empreses que és comuniquen amb els clients per a donar-les informació o per al que siga, solament hi ha que tindre imaginació per a traure partit a les ferramentes que Facebook te a la nostra disposició.
MySpace: creada per Tom Anderson, Chris DeWolfe i altres. En els seus orígens va ser una xarxa social com qualsevol altra però al llarg del temps va anar especialitzant-se fins que ha arribat a convertir-se en el guru de la musica en quant a xarxes social es referix, encara que el seu ús no te per que ser estrictament musical, pot realitzar la funció d'una xarxa social com Facebook.
Així que si ets music o tes una banda aquesta és la teua xarxa perquè te perfils especials per a musics. En 2008 eren 7 milions de bandes i cada dia s'hi afegien 200 més i a arribat al punt que alguns astres de la musica han deixat la seua pàgina oficial i han especialitzat la de MySpace per ser més famosa i manejable.
Twitter: el seu ús més directe és contar la nostra vida cada minut transcorregut i dic cada minut per que només podem escriure 140 caracters (ull! caracters no paraules). Encara que a Espanya és una cosa un pelin complicada de configurar, el seu servei per SMS és del més útil ja que, per exemple, si se'm trenca una ungla en mig del mont i no tinc ordinador pot dir-ho en twiter via SMS. A més podem subscriure'ns a les entrades de qui vulguem i si aqueix no ho vol així pot bloquejar-nos. En cas de que ens deixe podrem rebre-les per SMS, per E-mail o per RSS. No cal dir que és un ferramenta quasi imprescindible per a empreses gracies al seu sistema de subscripció.
Tuenti: és una gran ferramenta social que només és pot descriure amb una paraula: còpia, còpia de Facebook. Encara que no estiga escrit en ningun llibre com dat verídic jo ho dic perquè va ser llançada en gener de 2006, mentres que Facebook en 2004, i no cal recordar les similituds.
Després d'aquest atac a Tuenti per la meua part anucie al seu creador: Zarin Dentzel, Alumne nord-americà d'intercanvi en el qual va influir molt la cultura espanyola. Va crear Tuenti amb el mateix propòsit de Zuckerberg amb Facebook. Dentzel volia que el nom de la xarxa incloira les paraules "tu" i "ti" de manera que els de marketing el van solucionar amb "Tuentidad" que a més feia referència a la població universitària (vintanyers) a la qual anava dirigida, i a més feia joc de paraules.
Tuenti és diferència amb Facebook (apart del diners,la fama, el nom de persones, la innovació...) que per a accedir a Tuenti tenim que tindre més de 16 anys i ens te que convidar algú que ja estiga dins sinó no podem formar part de la comunitat. Per això, empresarialment, Tuenti està un poc restringida, a més que a l'estar expressament dirigida a joves d'entre 16 i 25 les empreses no poden dirigir-se a un públic ben ample.
Les xarxes ens permeten acurtar distàncies amb familiars o amics que estan en altre país. Les xarxes són una revolució importantíssima que ha deixat obsolet al telèfon fix i en quant Internet en el mòbil siga com caminar les cridades telefòniques seran només per gust. Fa poc es deia que la xarxa social era un mitjà que acabava amb el contacte humà, ara la realitat es que les xarxes socials reforcen les relacions existents.
ho he llegit en clase de informática pero no me deixaba posar comentaris asi que ara ho dic desde ma casa! jeje auu
ResponElimina¿Aquest text quí l'a escrit? :D
ResponEliminaestá molt bé!! qui l'ha escrit?
ResponElimina